LAWATI WEBSITE TERBARU PERTUBUHAN AMAL FIRDAUSI (PAFI) di www.amalfirdausi.org

Sunday 5 February 2012

PAFI Kini di BLOG!





Kewujudan Komuniti Usrah Taman Firdausi yang dimulakan pada tahun 2011 telah membuka lembaran baru dengan kewujudan Pertubuhan Amal Firdausi (PAFI) yang turut menghimpunkan ramai sukarelawan yang ingin bergiat aktif dengan satu bentuk gerakan dakwah sederhana yang berdasarkan pada kekuatan usrah secara online. Konsep usrah secara online bukanlah satu wadah yang asing pada banyak orang kerana telah wujud pelbagai web yang membawa pendekatan usrah online ini. Namun yang demikian pihak PAFI mengambil kesempatan dengan turut mewujudkan usrah bersemuka yang diadakan setiap bulan sebanyak 2 kali.

PAFI menjalinkan kerjasama dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dengan menjalankan usrah bersemuka di Dewan Hadhari Pusat Islam Kuala Lumpur setiap minggu. Dengan kerjasama yang dijalankan bersama JAWI ini turut membuka peluang untuk PAFI turut bersama dengan beberapa gerakan dan NGO Islam yang lain dalam misi dan usaha untuk menjalankan kerja kerja amal bersama masyarakat dan juga pelbagai komuniti di Malaysia.

Buat masa ini PAFI bergiat aktif di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor berikutan masih lagi baru dan sekiranya keadaan mengizinkan, PAFI berminat untuk memperkembangkan lagi usaha gerakan kerja amal ini diperingkat kebangsaan yang turut meliputi seluruh Malaysia.

Pihak PAFI mengalu alukan cadangan dan komen terhadap program kami. Anda boleh mengakses Facebook PAFI di www.facebook.com/amalfirdausi dan juga email di amalfirdausi@gmail.com.  PAFI juga mempunyai group komuniti Facebook iaitu Usrah Taman Firdausi @ Online. Semuanya menanti anda di web facebook kami. 


"ILMU, IMAN, AMAL"

No comments:

Post a Comment